MIASTA.ORG :: Berlin - Barcelona - Budapeszt - Londyn - Nowy Jork - Paryż - Praga - Sztokholm
» Ważne informacje
Położenie:
51° N, 0° W
Ludność:
12 mln
Powierzchnia:
1607 km2
Burmistrz:
Boris Johnson
Powstanie:
42 r. n.e.

Lotnisko Gatwick ma 50 lat

Lotnisko Gatwick ma 50 lat

W 1956 roku, gdy postanowiono zbudować lotnisko, miało stać się ono alternatywą dla portu Heathrow. 2 lata później zostało oficjalnie otwarte przez królową Elżbietę II i księcia Filipa. Budowa London Gatwick pochłonęła 7,8 miliona funtów. Dla porównania 50 lat temu gazeta „The Times” kosztowała 4 pensy, a bilet lotniczy z Londynu do Paryża zaledwie 7 funtów.

Tylko przez siedem pierwszych miesięcy, z lotniska skorzystało ponad 186 tysięcy pasażerów. Rok później liczba ta wzrosła do 368 tysięcy. W latach ‘70 sięgnęła 7 milionów. Dziś lotnisko obsługuje 35 milionów pasażerów rocznie. Oferuje połączenia lotnicze do 200 lotnisk na świecie. Zapewnia pracę 25 tysiącom ludzi.

Dodano: 11.06.2008 12:12
Przeczytano: 5164 razy

Dodaj Komentarz


Komentarze

ja myslaem ze z 20 lat Mieszkam w londynie juz ze 7 lat i dalej niechce mi sie do polski wracac do tego syfu

Maniek 11.06.2008 13:14

To pięknie, gdyby teraz były takie ceny... ale nie, muszą co chwilę podnosić, bo im ciągle mało. Może kiedyś się znajdę na którymś lotnisku brytyjskim ;-)

Shante. 11.06.2008 14:35

ja bylem na luton i na stansted i na gatwick

JAro 11.06.2008 18:15

jak ci sie nie chce wracac do polski "do tego syfu", to nie pisz po polsku bo nie jestes polakiem maniek, smieciu kumasz ?, bede w londynie to sie mozemy spotkac porozmawiac i wymienic poglody ;), dozo frajerze

milosz 16.06.2008 14:13

miłosz frajerze ruchali cie w komputerze dzieciaku ja tu mam zajebista prace i niechce wracac w polsce dlamnie niema pracy za grosze jebany leszczyku mozemy sie spotkac i najebie ci garsici ze nie wstaniesz i po co ci to jebany frajerze niechce cie pobic potem bede mial prblemy pizdo

Maniek 17.06.2008 13:23

Czy ludzie potrafią normalnie rozmawiać czy obsypywanie się wyzwiskami to już element nieodłączny? oO'

Shante. 17.06.2008 21:53

Shante ale to ona pierwszy zaczął Polska Dla mnie to Syf i niech to każdy zrozumie i Kogo to obchodzi kurwa jebac Jebanego MIŁOSZA CHUJA NIEDOROBIONEGO PIZDA NIEWYRUCHANA ZAJEBIE CIE PEDALE NIECH TYLKO CIE SPOTKAM WKURWILES MNIE NA MAKSA

Maniek 17.06.2008 23:04

W takich wypadkach najlepiej zignorować i nie szarpać sobie nerwów ;-)

Shante. 18.06.2008 12:02

spoko shante nie przejmuj sie nim ja go rozjebie na maksa

Maniek 18.06.2008 15:46

Czekamy na ciag dalszy, tej pasjonujacej rozmowy... Hehehe, PZDR!

Vendula 03.07.2008 20:23

haha

nb 01.02.2012 13:50

Podobne wiadomości

Copyright by Michał Kalinowski © 2005 - 2018